Η Ανάκτηση της Ευρωπαϊκής Αγοράς Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων και οι Προκλήσεις από την Κίνα

Η Ανάκτηση της Ευρωπαϊκής Αγοράς Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων και οι Προκλήσεις από την Κίνα



Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν την ευκαιρία να ξανακερδίσουν ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη, μετά την πτώση που υπέστησαν εξαιτίας της αύξησης των πωλήσεων κινέζικων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το κύριο κλειδί για αυτήν την ανάκαμψη είναι η τήρηση των στόχων που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Αυτή η πρόβλεψη προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, που αναφέρει ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές σχεδιάζουν να εισαγάγουν στην αγορά προσιτές ηλεκτρικές επιλογές στα επόμενα δύο χρόνια.

Η BYD και η Geely, δύο κινέζοι κατασκευαστές, έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση στο μερίδιο αγοράς τους στην ΕΕ, παρ’ ότι οι δασμοί που επιβάλλει η ΕΕ στα κινέζικα οχήματα έχουν μειώσει την υποχώρηση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η MG είναι η εταιρεία που παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση, με το μερίδιο της να μειώνεται από 4,1% τον Αύγουστο του 2023 σε 2,4% τον Αύγουστο του 2024.

Επιπλέον, οι δασμοί στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα αναμένεται να επηρεάσουν τις τιμές των προϊόντων τεχνολογίας, καθιστώντας τα λιγότερο προσιτά στους καταναλωτές. Σε περίπτωση που η ΕΕ καθυστερήσει τους στόχους του CO2 για το 2025 και εστιάσει αποκλειστικά στην επιβολή δασμών, τα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να καταλάβουν έως και το 27% της ευρωπαϊκής αγοράς BEV.

Η κατάσταση αυτή αφορά και την εγχώρια βιομηχανία μπαταριών στην Ευρώπη, η οποία χρειάζεται μια πιο συνεκτική προσέγγιση. Η δυναμική των φθηνών κινέζικων μπαταριών έχει προκαλέσει οπισθοδρόμηση στους Ευρωπαίους παραγωγούς. Χωρίς δραστικές ενέργειες, το 59% της πλεονάζουσας παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη είναι πιθανό να ακυρωθεί, οδηγώντας σε απώλειες δισεκατομμυρίων ευρώ και περίπου 100.000 θέσεων εργασίας.

«Τα υψηλότερα τιμολόγια ηλεκτρικών οχημάτων είναι σωστά, αλλά μόνο σε συνδυασμό με τους στόχους του CO2 των αυτοκινήτων. Ωστόσο, η ΕΕ κινδυνεύει να χάσει σημαντικό μερίδιο από την αγορά εάν καθυστερήσει τους στόχους του 2025 για τους ρύπους CO2», δήλωσε η Julia Poliscanova από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Πηγή: news.gr