Μέτρα Προστασίας της Σχολικής Κοινότητας ενάντια στην Ενδοσχολική Βία

Μέτρα Προστασίας της Σχολικής Κοινότητας ενάντια στην Ενδοσχολική Βία



Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, τόνισε τη σημασία της εφαρμογής όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της σχολικής κοινότητας, καθώς έχουν αυξηθεί τα περιστατικά βίας που περιλαμβάνουν ανήλικους θύτες. «Η συχνότητα και η ένταση των φαινομένων της ενδοσχολικής βίας μας προβληματίζουν πολύ», δήλωσε σχετικά, επισημαίνοντας ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε δραστικά μέτρα για την πρόληψη και την αντιμετώπισή της.

Τα σχετικά μέτρα περιλαμβάνουν την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr για την καταγραφή καταγγελιών από γονείς και μαθητές, τον διπλασιασμό των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, καθώς και τη θεσμοθέτηση του συμβούλου σχολικής ζωής. Παράλληλα, το υπουργείο έχει σχεδιάσει εκπαιδευτικά προγράμματα που ενσωματώνουν αρχές όπως ο σεβασμός και η ανεκτικότητα.

Το πιο πρόσφατο μέτρο αφορά την αυστηρή αντιμετώπιση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στο σχολικό περιβάλλον. Η κα. Μακρή σημείωσε ότι απαγορεύεται ρητά η κατοχή και η χρήση κινητών, και οι παραβάτες θα αντιμετωπίζουν αυστηρές ποινές, όπως αποβολές ή ακόμη και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε περιπτώσεις παραβίασης προσωπικών δεδομένων συμμαθητών τους.

Από την 1η έως τις 19 Σεπτεμβρίου, έχουν καταγραφεί 27 καταγγελίες στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, με 12 από γονείς και 15 από μαθητές, γεγονός που δείχνει την ανάγκη για άμεσες και στοχευμένες ενέργειες.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, δήλωσε ότι η απαγόρευση της χρήσης κινητών είναι θετική, καθώς μπορεί να περιορίσει την προβολή της βίας. Ωστόσο, τόνισε ότι η βία μπορεί απλώς να μεταφερθεί εκτός του σχολικού χώρου και προειδοποίησε για την ανάγκη ύπαρξης ενός ολοκληρωμένου υποστηρικτικού πλαισίου.

Η κ. Κορίνα Χατζηνικολάου, επίκουρη καθηγήτρια αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας του ΑΠΘ, υπογράμμισε ότι η κλιμάκωση των φαινομένων βίας είναι αποτέλεσμα της κοινωνικής πίεσης και της κρίσης. Αναφέρθηκε στη σημασία μιας ολιστικής προσέγγισης που θα περιλαμβάνει υποστήριξη προς μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και βελτίωση των υποδομών, για να διασφαλιστεί ένα αίσθημα ασφάλειας.

Πηγή: news.gr