Το 39% των καταναλωτών θα ψωνίζει online προϊόντα, που πριν την πανδημία αγόραζε από φυσικά καταστήματα
- της Νατάσας Φραγκούλη, [email protected]
- www.sepe.gr
Αλλαγές, που ήρθαν για να μείνουν μακροπρόθεσμα, επιφέρει ο COVID-19 στην αγοραστική εμπειρία. Το 39% των καταναλωτών, παγκοσμίως, δηλώνει ότι θα ψωνίζει πλέον ηλεκτρονικά τα προϊόντα, τα οποία πριν την πανδημία παραδοσιακά αγόραζε από φυσικά καταστήματα.
Οι καταναλωτές στην Κίνα και – σε μικρότερο βαθμό – στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι πιθανότερο να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως το κύριο κανάλι των αγορών τους, σε σχέση με καταναλωτές άλλων χωρών. Αντίθετα, οι καταναλωτές στη Γερμανία και τη Γαλλία δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με αυτήν την ιδέα.
Επίσης, ο βαθμός διαδικτυακών αγορών διαφέρει ανά κατηγορία προϊόντος και αγορά. Ωστόσο, οι διαδικτυακές αγορές, ακόμη και σε κατηγορίες χαμηλής διείσδυσης, βρίσκονται σε άνοδο – μια τάση που πιθανότατα θα παραμείνει και μετά το πέρας της πανδημίας.
Οι ηλεκτρονικές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας (53%) αποτελούν την κατηγορία προϊόντων, που οι καταναλωτές εκτιμούν ότι θα αγοράζουν, κυρίως, online. Αντίθετα, οι πολίτες δηλώνουν ότι προτιμούν να αγοράζουν τα ποτά και τα φρέσκα τρόφιμα από φυσικά καταστήματα.
Παραδοσιακές αγορές
Ο βαθμός διείσδυσης των ηλεκτρονικών αγορών στην κατηγορία των φρούτων και λαχανικών, εξακολουθεί να είναι ο χαμηλότερος στις περισσότερες αγορές. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 55% των καταναλωτών αγόρασε τα είδη αυτά ηλεκτρονικά, τουλάχιστον μία φορά.
Από αυτούς, το 42% δηλώνει ότι, πλέον, παραγγέλνει φρούτα και λαχανικά μέσω Διαδικτύου συχνότερα σε σχέση με το παρελθόν, κυρίως, εξαιτίας της πανδημίας. Αναφορικά με το μέλλον, το 19% απαντά ότι θα προβεί σε ηλεκτρονικές, κυρίως, αγορές για φρέσκα τρόφιμα και το 16% για μη αλκοολούχα ποτά (από 3,4% και 1,6% αντίστοιχα, το 2019).
Υπηρεσίες σε φυσικά καταστήματα
Σύμφωνα με την πέμπτη έκδοση της έρευνας της EY, Future Consumer Index, ως αποτέλεσμα της πανδημίας, το 40% των ερωτηθέντων έχει δει τα εισοδήματά του να μειώνονται. Η πλειοψηφία των καταναλωτών (60%) είναι πιο προσεκτική στο πώς ξοδεύει τα χρήματα.
Επιπλέον, το 41% των καταναλωτών έχει μειώσει τις δαπάνες για μη βασικά προϊόντα, ενώ το 46% αναβάλλει την αγορά ή την αντικατάσταση προϊόντων υψηλής αξίας. Αυτές οι τάσεις καταδεικνύουν μια – δυνητικά – πιο υποτονική περίοδο εορταστικών αγορών στο τέλος του 2020.
Πάντως, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) εκτιμούν ότι θα προχωρήσουν σε αγορές κατά την επόμενη μεγάλη εμπορική περίοδο ή περίοδο εκπτώσεων. Ωστόσο, τα δεδομένα της έρευνας δείχνουν ότι το 42% των καταναλωτών σχεδιάζει να δαπανήσει λιγότερα χρήματα τη φετινή εορταστική περίοδο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Από τους δυνητικούς αυτούς αγοραστές, το 91% θα ξοδέψει τουλάχιστον τα μισά από τα χρήματα που είχε προϋπολογίσει σε ηλεκτρονικές αγορές, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου αυτήν την περίοδο.
“Είναι κρίσιμο οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου και καταναλωτικών προϊόντων, να αναθεωρήσουν και να ανανεώσουν τη στρατηγική τους, για να εξασφαλίσουν στον καταναλωτή μια σύγχρονη αγοραστική εμπειρία πολλαπλών καναλιών, που θα συνδυάζει προσβασιμότητα, ανταγωνιστικές τιμές και ποικιλία στις επιλογές προϊόντων”, αναφέρει η έρευνα.
Πηγή: timesnews.gr